موضوع: "پژوهش"

آموزش ساخت وبلاگ

نوشته شده توسطالزهرا فریدن 8ام خرداد, 1396

وبلاگ بهترین راه برای انتشار مطالب شخصی است وبهترین روش درانتقال افکار وعقاید وتاثیر گزارترین راه جهت تغییر عقاید دیگران است .مطالبی که در وبلاگ گذاشته می شود برای یک طلبه بهترین راه در جهت تبلیغ دین می باشد ومی توان گفت هر طلبه با استفاده از وبلاگ می تواند در فضای مجازی ورود کرده ورسالت را خود درجهت نشر معارف اهل بیت (علیهم السلام) به انجام رساند پس از این حیث می طلبد که هر شخصی دیدی دقیق وتوجهی مضاعف در انتقال مطالب داشته باشد وحساسیتی ویژه وارد این فضا گردد.

برای ساخت وبلاگ هر طلبه با ورود به کارتابل شخصی در بخش ورود به سامانه با انتخاب گزینه ی هر طلبه یک وبلاگ می تواند اقدام به ساخت نماید بعد از انتخاب گزینه هر طلبه یک وبلاگ وباز شدن صفحه برروی گزینه ایجاد پست الکترونیکی کلیک نموده واگرطلبه دارای پست الکترونیکی هست آدرس را در این قسمت وارد می کند اگر پست الکترونیکی ندارد…… راوارد می کند البته اگر قبلا آدرس پست الکترونیکی خو را به سامانه داده باشد در این قسمت آدرس را نمایش می دهد ونیازی به وارد کردن آدرس جدید نیست. گزینه ی دیگری که نمایش داده می شود وباید کامل شود وارد کردن تلفن همراه است گزینه ی سوم عنوان وبلاگ است که باید به صورت فارسی نوشته شود وعنوانی باشد که با محتوا هماهنگی دارد واین عنوان برای همه ی کاربران نمایش داده می شود پس باید با دقت وحساسیت انتخاب شود.

گزینه ی بعد آدرس وبلاگ است که گاها کاربران با عدم قبول ودادن خطا از سوی سامانه مواجه می شوند باید دقت شود که آدرس وبلاگ باید لاتین باشد ومنحصر به فرد معینی نباشد یعنی قبلا کسی آن را انتخاب نکرده باشد. همینطور استفاده کردن  از نقطه در وارد کردن آدرس باعث عدم قبول سامانه می شود در ادامه با وارد کردن کد امنیتی که در صفحه نمایش می دهد می توان متوجه شد که وبلاک ثبت شده است یا خیر؟ در صورت عدم قبول کد امنیتی کد دیگری نمایش داده می شود که به درستی باید وارد گردد ودر صورت نمایش خطا در هر یک از گزینه ها می توان گزینه ها را اصلاح نمود وثبت وبلاگ را به انجام رساند.

بعد از تایید سامانه صفحه ای برای  کاربر باز می شود که گزینه ی بانام ورود بخش مدیریت که با انتخاب آن شما می توانید وارد وبلاگ شده واز آن استفاده نمایید که هر یک از گزینه های این صفحه عملکردی خاص دارند که می توانید با انتخاب هر یک کار در وبلاگ را آغاز کنید.

 

شیوه ی نگارش مقاله و استخراج مقاله از پایان نامه

نوشته شده توسطالزهرا فریدن 8ام خرداد, 1396

مقاله خوب دارای مؤلفه های است اولین مؤلفه آن داشتن عنوان مناسب و چکیده خوب می باشد.عنوان مقاله باید کوتاه باشد، فاقد ابهام و رساننده مطلب باشد.

چکیده که اولین مطلب محتوایی یک مقاله است باید نکاتی رعایت گردد. اولین و مهمترین آن حجم چکیده است که باید بین 250 تا 300 کلمه باشد. جمله های چکیده باید خبری باشند و به فعل ماضی بعید به نگارش در آید. ابتدای چکیده با نگارش هدف پژوهش شروع شود. ضرورت و معرفی موضوع نکته بعدی می باشد که در ابتدای چکیده می آید. معرفی موضوع با ارائه پیش زمینه است که به یک یا دو جمله باید اکتفا کرد. در ادامه  نحوه ی پژوهش و ابزار پژوهش نیز بیان گردد. آخرین نکته های چکیده یافته های تحقیق می باشد که محقق باید با مهارت زیاد آنها را بیان کند.

کلمات کلیدی که در انتهای چکیده آورده می شوند کلماتی هستند که بیشترین و  نزدیک ترین رابطه معنایی را با مقاله دارند و در یک مقاله باید بین 3 تا 6 کلمه باشد.

در مقاله ای که استخراج از یک تحقیق پایانی است اگر با همان عنوان تحقیق پایانی نوشته می شود چکیده آن نیز می تواند همان چکیده تحقیق پایانی باشد یعنی نگارنده نیاز به نگارش چکیده مجدد ندارد.

پیشینه و فرضیه و سوالات تحقیق از ارکان یک مقاله می باشند.

فرضیه پاسخ احتمالی است که در جواب سوال اصلی داده می شود. به این دلیل احتمالی گفته می شود که ممکن است در ضمن تحقیق رد شود.

سوال اصلی مقاله همان عنوان مقاله است که باید به گونه ای مطرح شود که جوابی ماهیتی داشته باشد مثلاً چگونه است یا چیست؟

پیشینه و فرضیه و سوال اصلی در ادامه مقدمه آورده می شود و هر کدام عنوان جداگانه ای دارد.

یک مقاله در حد معمول ده تا 15 صفحه دارد که در آخر آن فهرست منابع آورده می شود.

این الرجبیون

نوشته شده توسطالزهرا فریدن 27ام فروردین, 1396

تحقیق و پژوهش در کلام مولا امیر المومنین(علیه السلام)

نوشته شده توسطالزهرا فریدن 27ام فروردین, 1396

با سلام.

چون اولین وبلاگ پژوهش را در ماه رجب گذاشتیم آغاز کلام را متبرک می کنیم به سخن مولا امیر المومنین علی (علیه السلام) در باره ی پژوهش وسعی می کنیم در موضوعات مختلف در ادامه ی وبلاگ ها مطالبی را بیان کنیم.

مولا امیر المومنین علی (علیه السلام ) می فرمایند:

حدیث اول:هیچ کرداری مانند پژوهش نیست .(غررالحکم ،باب التحیق.)

حدیث دوم:روش  وشیوه ای بر تر از تحقیق نیست.(غرر الحکم ، باب التحقیق )

حدیث سوم : اجتهادی بدون تحقیق سود نبخشد.(غرر الحکم، باب التحقیق)

امام علی (علیه السلام ) در نهج البلاغه می فرمایند:

خورشید وماه و گیاه و درخت و آب وسنگ را با دقت بنگر ، ونیز آمد وشد شب وروز را ودرهم خروشیدن دریاها وانبوهی کوهها وبلندای قله ها را ونیز کثرت واژگان وگوناگونی زبانها ، را در نظر آر . با این همه، وای برآنان که تقدیرگر آفرینش را انکار می کنند ومدبر نظام هستی را نادیده می گیرند اینان می پندارند چون علفهای هرز ، کشاوری ندارند. و….بی آنکه برای پندار خود به دلیل وبرهانی تکیه کنند …. وتحقیق وپژوهشی داشته باشند.(نهج البلاغه ، خطبه ی 185)