موضوع: "با ولایت"

برتري تهذيب اخلاق بر تحصيل

نوشته شده توسطالزهرا فریدن 24ام اردیبهشت, 1391

و بالاتر از تحصيل ، تهذيب اخلاق [ است ] . اسلامي باشيد و علوم اسلامي را با نفوس اسلامي تكميل كنيد . در كنار تحصيل جدي در احكام اسلام و معارف اسلاميه ،‌ تهذيب اسلامي داشته باشيد . مدرسه هاي علمي و ديني و تمام مدارسي كه در آن تحصيل مي شود ، چه تحصيلات علوم ديني باشد يا تحصيلات ديگر ، در رأس برنامه هايشان در اين جمهوري اسلامي بايد اين معنا باشد كه مهذب باشند ، قبل از اينكه عالم هستند . مهذب باشند ، قبل از اينكه محصل هستند . در مدارس ، همه مدارس سرتاسر كشور ، لازم است كه اشخاصي كه مهذب هستند و علما و گويندگاني كه راه حق را تا آن اندازه كه قدرت داشتند پيموده اند در اين مدارس بروند و حوزه اخلاقي و حوزه تهذيب و حوزه معارف اسلامي تشكيل بدهند ، كه در كنار تحصيلات علمي ، تهذيب اسلامي و اخلاق اسلامي باشد . اگر تهذيب اسلامي در مدارس نباشد ، چه مدارس ديني و چه مثل ساير دانشگاهها ، كه آنها هم باز مدارس اسلامي و ديني هستند ، بايد توجه كنند كه معلماني كه در اين مدارس هستند كساني كه در اين مدارس تبليغ مي كنند يا صحبت مي كنند اشخاصي كه صد در صد اسلامي و معتقد به احكام اسلام و عقايد اسلامي باشند ، كه كساني كه پيش آنها تربيت مي شود تربيتهاي اسلامي با تهذيبهاي اسلامي باشد . و شما بدانيد كه چنانچه عالم ، هر عالمي باشد ، تهذيب اسلامي و اخلاق اسلامي پيدا نكند ، براي اسلام مضر است ، كه نافع نيست . آنقدري كه از زبان و قلم اشخاصي كه تعهد به اسلام نداشته اند و انحراف داشته اند كشور ما صدمه ديده است از توپ و تانك و از محمدرضا و پدرش صدمه نديده است . صدمه اينها صدمه روحي است . صدمه روحي بالاتر از صدمات جسمي است . چنانجه عالم مهذب نباشد ، ولو اينكه عالم به احكام اسلام باشد ،‌ ولو اينكه عالم به توحيد باشد اگر مهذب نباشد ، براي خودش و براي كشورش و براي ملتش و براي اسلام ضرر دارد كه نفع ندارد .

صحيفه امام ، ج 14 ، صص 169 168 .

برنامه ریزی برای عمر خود

نوشته شده توسطالزهرا فریدن 20ام دی, 1390

شماها ان شاء الله پنجاه سال ، شصت سال ، هفتاد سال ، پیش روی خودتان عمر دارید . برای این عمر طولانی که خدای متعال ان شاءالله با برکت و رحمت و فضل خود به شما عنایت  کند باید برنامه ریزی کنید . پایه  برنامه ریزی این است : تصمیم بگیرید ، هدف را درست انتخاب کنید و دنبال این هدف ، با استقامت حرکت کنید ؛ در این صورت هیچ قدرتی در مقابل شما یارای ایستادگی نخواهد داشت . هدف های شما در زمینه علمی ، در زمینه اقتصادی ، در زمینه اجتماعی ، در زمینه اخلاق ، در زمینه گسترش تفکر اسلامی و بیداری اسلامی در جهان است ؛ این ها آرزوی بزرگ شماست . راه فقط همین است . درست تشخیص بد هید ، تصمیم  قطعی بگیرید ، حرکت کنید ، راه بیفتید ، به خدای متعال تکیه و اعتماد کنید ؛ به نتیجه خواهید رسید . دشمنان شما هر که باشد ، هر چه باشد ، با هر حجم قدرتی که در دنیا باشد ، مجبور به عقب نشینی خواهد شد .

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان و دانش آموزان ، 11/8/1390 .

جدیت و تلاش در جوانی

نوشته شده توسطالزهرا فریدن 19ام دی, 1390

جوانی بهار زندگی است ؛ بهاری که بسیاری آن را به غفلت و خوش گذرانی پشت سر می گذارند ؛ اما افراد موفق کسانی هستند که این فرصت جوانی را مغتنم شمرده و با جدیت ، تلاش ، پشتکار و همتی مضاعف به کار و تحصیل و پژوهش می پردازند . این راهی است که پیش روی ما گسترده شده ، تا به انتخاب خود ، چگونگی عبور از آن را مشخص کنیم … .

« در دوران جوانی ( هجده سالگی ) زمانی که خدمت پدر بزرگوار رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله سید جواد خامنه ای می رسیدم ، از من موقعیت درسی ام را سوال می نمود و سپس مکرر تأکید می کرد : « آقا سید حسین ، خوب درست را بخوان » و مثال می زد و می فرمود : « ببین ! آقا سید علی به زودی به مقام اجتهاد می رسد » . از چیزهایی که به یاد دارم این است که مرحوم آقا سید هاشم میردامادی پدربزرگ مادری رهبر معظم انقلاب و مرحوم پدر رهبر معظم انقلاب ، عنایت خاصی به آقا داشتند و بارها شنیدم که می فرمودند : علی آقا آینده خوبی دارد ، چرا که خیلی کنجکاو و پی گیر درس است ، به استاد زیاد اشکال می کند و به مباحثه کردن علاقه دارد . تکیه کلام پدر رهبر معظم انقلاب این بود که ( به زبان ترکی ) می فرمود : علی پسرم ! علی پسرم » .

خاطره ای از سید حسین میردامادی ، دایی مقام معظم رهبری ؛ تداوم آفتاب ، جمعی از نویسندگان